اعم عملکرد گذشته ستادحوادث غیرمترقبه وکارگروه تخصصی مخابرات و ارتباطات در چهار محور مدیریت بحران

محور آمادگی :

              الف ) آموزش  

1.        احتساب دوره های آموزش آتش نشانی و کمکهای اولیه به عنوان نیاز آموزشی کارکنان دولت در استان

2.         برگزاری دوره های آموزشی" امداد و فوریتهای پزشکی " به مدت 32ساعت و " اصول ایمنی با آتش و آتش      

        نشانی " به مدت 36 ساعت و اردوی بازآموزی

3.      برگزاری کلاسهای آموزشی ایمن سازی ساختمانها برای ناظران و مجریان پروژه های عمرانی

4.       تصمیم در خصوص برگزاری جلسه و همایش آموزشی برای سازمانهای حفار و سایر سازمانهای مرتبط

5.    ایجاد قسمتی ویژه برای حوادث غیر مترقبه در پایگاه اطلاع رسانی شرکت مخابرات استان یزد جهت آموزش و اطلاع رسانی عمومی

6.     اعزام کارشناسان ومدیران شرکت مخابرات به همایشها، سمینارها، کنفرانسها و دوره های آموزشی متعدد مرتبط با حوادث غیر مترقبه

7.    ضبط و پخش برنامه ازصدا و سیما در خصوص معرفی کارگروه تخصصی مخابرات و ارتباطات و ستاد حوادث غیرمترقبه شرکت مخابرات استان

8.    پیشنهاد به معاونت راهنمایی و رانندگی استان در خصوص توجیه رانندگان متقاضای گواهینامه در خصوص تلفنهای امداد جاده ای

9.     تهیه ونصب پلاکارد، بروشور، اطلاع رسانی و هشدار با شعارهای حوادثی و مخابراتی به مناسبتهای مختلف(هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، سالروز زلزله طبس، چهارشنبه آخرسال و...)

10.     تهیه و توزیع بروشور راهنمای عملی زنده ماندن در زمان وقوع زلزله و تاریخچه تشکیل هفته جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی

11.     تهیه و توزیع بورشور ویژه اهمیت و نحوه کارکرد تلفنهای ماهواره ای در هنگام بروز حادثه

12.    تهیه و توزیع بروشورهای تبلیغاتی در مورد تلفنهای امداد جاده ای

13. درج شعار وجملات حوادثی در سربرگ کلیه مکاتبات شرکت مخابرات در سطح استان در طول هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی و همچنین به مناسبت سالروز زلزله طبس

14.    استفاده از قبوض تلفنی برای فرهنگ سازی در زمینه های حوادث غیر مترقبه

15.   برگزاری مسابقه با محوریت حوادث غیر مترقبه از طریق قبوض تلفن

 16.    همکاری در برگزاری همایش مقاوم سازی

 

           ب ) پژوهش

1.        تشکیل گروه کارشناسی بررسی وضعیت مقاوم سازی ایستگاههای شبکه زیر ساخت و انجام کارشناسی های مربوطه

2.       فراخوان جهت ارائه طرحهای پژوهشی در شرکت مخابرات استان

3.    ترسیم نقشه جغرافیایی تمام شهرستانهای تابعه با تعیین نقاط حساس روی آن که یک نسخه در مرکز استان و یک نسخه در هر شهرستان نگهداری می گردد.

4.       ارتباط و ایجاد هماهنگی با پژوهشگران و مختراعان در زمینه حوادث غیرمترقبه و مخابرات

 

           ج ) برنامه ریزی

1.        تهیه و تدوین آیین نامه و شرح وظایف کارگروه تخصصی مخابرات و ارتباطات

2.     پیشنهاد و پیگیری اجرای طرح اولویت بندی شماره تلفنهای ثابت و سیار اعضای ستاد حوادث غیرمترقبه استان ونهادهای ذیربط با مدیریت بحران در شرایط ترافیک خطوط(اجرای پروتکل E106)

3.      برنامه ریزی برای امکان رؤیت نشانی شماره تلفنهایی که با اورژانس، آتش نشانی و پلیس110 تماس برقرار می نمایند

4.       تهیه شناسنامه ایمنی برای کلیه ساختمانهای مخابراتی

5.    تعیین معین مخابراتی داخلی برای تمامی شهرستانهای تابعه استان و معین مخابرات استانی از شهرستانهای استانهای همجوار برای شهرهای مرزی استان یزد

6.       تصویب و اجرای مراسم کلنگ زنی احداث مرکز هماهنگی پشتیبانی حوادث ( اتاق بحران )

7.      تصویب احداث مرکز مونیتورینگ برای حفاظت نامحسوس و از راه دور ساختمانها و تجهیزات فنی شرکت مخابرات

        

    د ) مدیریت منابع

1.        خرید یک دستگاه راک شارژر شش ماژوله چرخدار جهت استفاده در مواقع بروز حوادث

2.     خرید چند دستگاه تلفن ماهواره ای ثریا و اختصاص آن به رؤسای ستادحوادث استان و شهرستانهای تابعه شرکت،جهت استفاده در مواقع بحران

3.      تأمین یک دستگاه VSAT برای شرایط بحرانی

4.       ساخت سوله اختصاصی جهت نگهداری تجهیزات حوادثی در مرکز مایکروویو

5.      افتتاح سامانه ویدئو کنفرانس اداره مخابرات شهرستان ابرکوه وطبس

6.       تهیه و اختصاص سویچ کم ظرفیت و دو دستگاه UHF-1 به اداره مخابرات شهرستانهای تابعه

7.      ارائه پیشنهاد و پیگیری نصب تلفنهای GSM در قطارهای بین شهری استان

8.    تهیه چادر و امکانات و لوازم اولیه فنی، عمومی و تدارکاتی جهت استفاده گروههای پیشرو در زمان مقابله و بازسازی حوادث غیرمترقبه

9.       تلاش در رفع مشکل انتقال تماس مشترکان اپراتوردوم (ایرانسل) با مرکز پلیسی 110

10.   ایجاد تسهیلات جهت همکاران به منظورتأمین و تهیه کپسولهای آتش نشانی خودروها و منازل شخصی و جعبه کمکهای اولیه و گاوصندوقهای شخصی

11.     ایجاد تسهیلات جهت انعقاد بیمه های حوادث و آتش نشانی برای کارکنان شرکت مخابرات استان

12.    اختصاص سیم کارت تلفنهای GSM به دبیران ستاد حوادث شهرستانهای تابعه

 13.   تصویب بهسازی و آسفالت و همچنین اخذ مجوز احداث راههای مرتبط به ایستگاه مخابراتی

14.    ترمیم و تعمیر تلفنهای معیوب امداد جاده ای

15.   درخواست تأمین اعتبار جهت خرید یک دستگاهGSM

16.    تصمیم درخصوص استاندارد سازی تابلوهای راهنمای تلفنهای امداد جاده ای

17. تصمیم درخصوص فرهنگ سازی درخصوص چگونگی استفاده از سیستم تماس بدون سیم کارت تلفنهای همراه با مراکز پلیسی 110

18. بررسی علت عدم پاسخگویی کافی به تماسهای گرفته شده با مرکز پلیسی 110 از طریق تلفنهای امداد جاده ای و سیستم تماس بدون سیم کارت تلفنهای همراه

19.    نصب فهرست شماره تلفنهای ضروری در کنار تلفنهای همگانی و رایگان نمودن این شماره ها

20.   تعامل ارگانهای عضو کارگروه تخصصی مخابرات و ارتباطات در راستای استفاده متقابل از امکانات، اطلاعات و بسترهای ارتباطی در جهت هماهنگی هر چه بیشتر
 

             ه ) ایجاد ساختار سازمانی

1.        تشکیل کارگروه تخصصی مخابرات و ارتباطات در مرکز استان و کلیه ادارات مخابرات شهرستانهای تابعه

2.       انتخاب نایب رئیس و دبیر کارگروه تخصصی مخابرات و ارتباطات

3.      تعیین فردی مطلع از سوی سازمانها و نهادهای عضو کارگروه به عنوان جانشین ثابت نماینده اصلی در کارگروه

4.     تشکیل ستاد حوادث غیر مترقبه در مرکز استان و کلیه شهرستانهای تابعه قبل از اعلام استانداری و تشکیل کارگروههای تخصصی مرتبط با مخابرات و ارتباطات

5.      تشکیل کارگروه مطالعاتی مدیریت بحران

6.       تشکیل گروه های فنی، تدارکاتی، امدادی و حفاظتی پیشرو جهت حضور همزمان و سریع در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه

7.      تنظیم برگزاری جلسات کارگروه مخابرات و ارتباطات به صورت فصلی

8.      تصمیم گیری در خصوص تأمین اعتبار حق الزحمه اعضای کارگروه

 

             و ) تمرین و مانور

1.        حضور فعال در مانورهای مختلف مدیریت بحران مانند: (زلزله،سیل و...) در مرکز استان و شهرستانهای تابعه

2.       شرکت فعال درمانور خودروهای سبک و سنگین حوادثی ومانورهای اجراء شده توسط فرمانداریها در شهرستانهای تابعه

3.      بررسی نیازها وتلاش در راستای رفع مشکلات مانورهای حوادثی

4.       حضور در مانور پدافند غیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان

5.      برگزاری مانور زلزله در شهرستانهای اردکان وتفت

6.     اجرای برنامه کوهنوردی توسط همکاران کوهنورد در یکی ازمناطق صعب العبور و مرتبط با ایستگاه های مخابراتی به منظور کسب آمادگی بیشتر جهت انتقال تجهیزات فنی در مواقع مسدود و یا صدمه دیدن راههای ارتباطی

7.      انجام مانور تخصصی ویژه فیبرنوری در منطقه ای بین شهرستانهای اردکان و میبد

 8.    انجام مانور حوادثی بین استانی با مشارکت ادارات مخابرات شهرستانهای ابرکوه و آباده استان فارس در 38فاصله کیلومتری بعد از شهرستان ابرکوه

9.       رفع مشکل سوخت برای اجرای مانورهای استانی و بین استانی مرتبط با حوادث غیر مترقبه

 

محور پیشگیری :

 

             الف ) اقدامات پیش از بحران    

1.        نصب سامانه های اعلام و اطفاء حریق و کپسول های آتش نشانی در ساختمانهای فنی، اداری و تدارکاتی شرکت مخابرات

2.       اجرای برنامه مقاوم سازی تجهیزات منصوبه نیرو شامل کلیه باطریهای مراکز کم ظرفیت، تابلوهای کنترل پنل و غیره

3.      تعیین شاخص وتنظیم جدول اولویت بندی ساختمانها و تجهیزات مخابراتی

4.       اجرای برنامه مقاوم سازی در دفاتر ITC روستایی

5.      قرار دادن مرکز مایکروویو یزد در Loop فیبرنوری و اجرای تست ارتباطات Loop مراکز شهری

6.     نصب سوکت دیزل ژنراتور سیاردر قسمتهای مناسب ساختمانهای فاقد دیزل و کافو نوری های Indoor جهت نصب سریع دیزل ژنراتورهای سیار در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه

7.      الزامی نمودن استفاده از کپسول آتش نشانی و کمربند ایمنی در تمامی خودروهای مورد استفاده

8.      ثابت نمودن کلیه راکها وتجهیزات شبکه و مراکز سوئیچ تلفن همراه و دیتا

9.       تهیه نسخه های پشتیبان از اطلاعات مراکزفنی برای استفاده در مواقع بروز بحران و پس از آن

10.     نصب و نگهداری تلفنهای امداد جاده ای و پیگیری تأمین برق مورد نیاز جهت توسعه آنها در سایر محورهای مواسلاتی

11.   اقدام در جهت توسعه و بهینه سازی سیستم بی سیم موجود شرکت مخابرات و ارائه پیشنهاد و اجرای طرح فرکانس مشترک ارتباطی بی سیم بین مدیران بحران با همکاری نیروی انتظامی استان و همچنین تأمین گیرنده های بی سیم

12.    بهسازی و توسعه تلفنهای امداد جاده ای در راههای ارتباطی و مواسلاتی استان

13.    ارائه طرح و انجام بازدید رؤسای ادارات مخابرات شهرستانهای تابعه از شهرهای معین غیر استانی         

14.    نصب جعبه کلیدهای یدکی ادارات مخابرات شهرستانهای تابعه در شهرستانهای معین آنها

15.   تلاش در راستای رفع مشکل کمبود سوخت مراکز مخابراتی

16.    تشکیل کمیته ساماندهی اطلاعات (GIS) و در مرحله اجراء قرار گرفتن طرح مذکور

17.   تصمیم گیری درخصوص تأمین اعتبار پروژه فیبرنوری مسیر مرکز شهید صدوقی و صدا و سیما

18.   تصمیم گیری در مورد توسعه نقاط تحت پوشش تلفن همراه و تلفنهای امداد جاده ای در محور طبس، در صورت تأمین برق

19.   برگزاری دو جلسه هماهنگی بین استانها در شهرستان شیراز و با حضور نمایندگان دبیران ستادحوادث مخابرات استانهای فارس، کرمان، هرمزگان،کهکیلویه و بویر احمد، بوشهر و اصفهان

20.    تصمیم بر تعبیه محل خروج اضطراری و نصب تابلوهای راهنما در اماکن تجمع عمومی (نمایشگاهها و همایشها  و ...)

 21.    استعلام لوازم و تجهیزات عمومی موردنیاز گروههای فنی و پیشروی مخابرات در هنگام بروز حوادث غیر مترقبه از هلال احمر

22.   تصمیم بر عمومی سازی استفاده از کمر بند ایمنی و سایر تمهیدات مرتبط در سطح کل ادارات و سازمانهای دولتی

 

             ب ) اقدامات هنگام بحران :

1.        تهیه لوازم و وسایل مورد نیاز گروههای فنی، حفاظتی، تدارکاتی، پیشتاز و پشتیبانی

 

         ج ) اقدامات پس از بحران

1.        اقدام در جهت آموزش عمومی مردم در نحوه استفاده از امکانات مخابراتی و ارتباطی پس از بحران

2.     ارائه گزارش اعضای کارگروه تخصصی مخابرات و ارتباطات در خصوص امور مرتبط با ادارات ذیربط خود در رابطه باحوادث غیرمترقبه پیش آمده در بین زمان تشکیل جلسه ها

 

محور مقابله :

 1.        برنامه ریزی جهت اطلاع رسانی سریع در خصوص حوادث غیرمترقبه به وجود آمده به مسئولین مربوطه

2.     برنامه ریزی جهت حضور فعال، سریع و به موقع سه گروه پیشتاز در زمینه های مختلف فنی، تدارکاتی، امنیتی و امدادی از شهرستان محل حادثه، شهرستان معین و مرکز استان

3.      برنامه ریزی جهت اقدام سریع در ایجاد حداقل ارتباط مخابراتی برای مدیران بحران و مردم در شرایط بحرانی

4.     برنامه ریزی جهت اعلام خسارت وارده به تأسیسات فنی و نیروی انسانی مخابراتی و ارتباطی در محل وقوع حوادث غیرمترقبه، در حداقل زمان ممکن

5.    انجام مکاتبه های مستمر با ستاد حوادث غیرمترقبه در خصوص نظارت مسئولین ذیربط در مورد مقاوم سازی ساختمانها در سطح استان

 

محور بازسازی :

 

1.        همکاری وهمیاری با همکاران بومی و مدیران بحران در بازسازی تأسیسات مخابراتی و ارتباطی آسیب دیده

 
37333030 پاسخگويي روابط عمومي شركت مخابرات استان يزد





نظرسنجی
نظر شما در خصوص نحوه واگذاری اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان یزد چیست؟